2011.07.12. 22:31 | Lucilla | komment

Az elmúlt időszakban sem unatkoztunk, gyönyörű az idő, no meg vendégeink is voltak, így aztán jó sokat kirándultunk ide, meg oda.

Voltunk például ismét Ven szigetén, mentünk vonattal ...

.... hajóval ...

és a szigeten biciklivel ...

... persze nem mindenkinek volt ez megerőltető, Áronnak igen kényelmes útja volt ...

Ő viszont nem volt rest lehajigálni a ruháját, cipőjét, amikor meglátta, hogy odaértünk a strandhoz, azonnal bele akart vágtázni a vízbe, ami amúgy nem volt hideg, kifejezetten sokan strandoltak. De kiskomám aztán meggondolta magát, és inkább félmeztelenül szaladgált fürdés helyett ...

Ákos sziklát mászott ...

A hazafele út némiképp kalandosra sikerült, amikor is kedélyesen néztük a hajónkat elmenni, azon meggyőződésből, hogy az nem is a mienk, aztán persze ráébredtünk a szomorú igazságra, a következő komp meg este 9-kor indult, így elég későn sikerült áthajóznunk a szárazföldre. Még jó, hogy itt 11-kor sötétedik. Bár hűvösnek hűvös volt, nem tagadom ...

A fiúk rendesen kidőltek a kaland után. Áron legújabb szokása, hogy Ákos mellé óhajt bújni. Ennek amúgy mindenki örül, de mivel éjjel Áron meglehetősen ficánka, Ákos sem különb, bizony előfordul, hogy rendet kell csapni közöttük, aminek eredménye általában az, hogy Áron régi szokásához híven mellettem köt ki. De annyi baj legyen ...

Aztán, voltunk ismét Tosselillában, ahol ezúttal a kukac vonat ...

...és az elektromos autó volt a sztár, legalábbis Áronnál, mert Ákost még fotózni sem tudtam, olyan sebességgel száguldozott ide-oda a különböző mulatságok között. Áron ennél kitartóbb volt, az alábbi autón nagyjából két órát töltött el, rendíthetetlenül róva a köröket, egyre ügyesebben.

Voltunk továbbá az eddig igen méltatlanul nélkülözött Teknik- och Sjöfartsmuseet-ben, ahol fantasztikus dolgok vannak. Van például egy igazi U-båt, azaz tengeralattjáró, amit kívül belül meg lehet csodálni, és hozzá igazi veterán katonák, akik minden kérdésre válaszolnak. Még amolyan kényesebb témák is alaposan bemutatásra kerülnek, mint például a hogyan is végezték el a kis- és nagydolgot a derék tengerészek ...

Aztán van persze vonat, meg villamos, meg autók, motorok, repülők, minden, ami egy fiúgyermeket lenyűgöz, de mindemellett van jó pár kipróbálható és megtapasztalható dolog is, mint például az alábbi bicikli, amin azt lehetett megtudni, hogy mennyit kell tekerni, hogy néhány háztartási berendezést elüzemeltessünk.

És persze volt mulatság a kicsiknek is, mi más, mint brio favonat ...

A múzeum annyira tetszett, hogy a héten ismét visszamentünk, hogy a kihagyott részeket is megnézzük, mert tulajdonképp több napot is el lehet tölteni.

A kunskaptivoli részen mindenféle izgalmas technikai, fizikai érdekesség volt, például itt van ez a Bernoulli szerkezet, ami úgy fújj a a levegőt, hogy a strandlabda lebeg a levegőben akár órákig. Ezt amúgy nem volt módunk ténylegesen megtapasztalni, mert Áron folyton lepöckölte a labdát ...

Színek és hangok ...

És zeneterem, ifjú zeneszerzőknek ...

A bejáratnál pedig egy aprócska vasmacska ...

Ma délután pedig kipróbáltunk a Västra Hamnen egyik új mulatságát, a görkorcsolya-, gördeszka- és rollerpályát.

Mászókás kisfiú portréja, a háttérben a Turning Torsoval ...

Ákos kipróbált mindent, azt is, amit nem annyira kellett volna, de végül nagyobb sérülések  nélkül értünk haza. Ákos amúgy fantasztikusan ügyes volt, csak lestünk, hogy milyen vagányan nyomja ...