2011.08.11. 22:15 | Lucilla | komment

Kicsit rövidítve fogom megénekelni az elmúlt 2,5 hét eseményeit, később még rakok ide képeket a balatoni nyaralásunkról is. Merthogy voltunk ott is, a fiúk nagyon jól érezték magukat, pedig az idő pocsék volt, röhej, de többször fáztam, mint ahányszor elviselhető volt a hőmérséklet, izzadásra az én esetemben pedig sor sem került. Zacco persze panaszkodott, amikor 23 fok fölé kúszott a higanyszál, de tőle ezt már megszoktuk.

Gyorsan elrepült az a két hét, és elérkezett a búcsú ideje. Mivel Áron a nagyszülőkkel maradt, őt is igyekeztünk felkészíteni az elválásra. Kicsit aggódtam emiatt, hiszen ahányszor szóba került a téma, hogy anya, apa és Ákos elutaznak, azonnal rávágta, hogy ő is utazik, de végül egyetlen könnycseppet sem ejtett, amikor elindultunk. Azóta nagyon boldog, ha lát bennünket skype-n, de a nagyszülők beszámolója alapján remekül érzi magát, ami nem is csoda, hiszen ketten is ugrálnak körülötte.

Mi pedig felszálltunk a repülőgépre és Göteborgba utaztunk, mivel sikerült annyi időt elszúrni a nyár megtervezéssel, hogy Malmőbe csak jóval drágábban tudtunk volna repülni. Így viszont úgy intéztük, hogy két napot maradni is tudjuk, ami igen jó ötletnek bizonyult. Göteborg Svédország második legnagyobb városa és gyönyörű, tele mindenféle látványossággal.

Elsődleges célunk az Universeum volt, mert nagyon sok jót olvastunk és hallottunk erről az intézményről. Nehéz lenne meghatározni az Universeum műfaját, hiszen nagyon sokféle dolgot ötvöztek benne, van komplett esőerdőrészlet, rengeteg akvárium, összesen 3 millió liter vízzel, a hideg és meleg óceánokat, tengereket és tavakat bemutató állat és növényvilággal. (Van kígyókat és más veszélyes állatokat felvonultató szoba is, ami miatt nekem rémálmaim vannak azóta ...)

Vannak fizikai törvényszerűségeket, orvosi műszereket, űrhajó berendezési tárgyakat, stb. bemutató részek, és persze gyakorlatilag mindent ki lehet próbálni. A lényeg az interaktív tanulás, persze szórakoztató módon.

Mindjárt az első állomásnál ki lehetett próbálni, hogy milyen egy igazi sarkvidéki szélvihar, persze a mínusz sok fok nélkül ...

Egy a sok-sok akvárium közül, Ákos egy lepényhalat mutat ...

Az őserdős részen szabadon mozogtak a majmok, a madarak, a teknősök ...

... a lábunk alatt is akár ...

Az űrhajózást bemutató részen találtunk ismerős mutatványokat ...

És ki lehetett próbálni egy igazi svéd rendőrautót, ami ráadásul még teljesen üzemképes is volt, minden villogót, szirénát be lehetett kapcsolni.

Az Universeum előtt pedig egy csinos kis játszótér van ...

Éjszaka egy hajón aludtunk, ami szintén nagy élmény volt mindannyiunk számára. Az igazság az, hogy teljesen véletlenül sikerült itt szállást foglalni, mi a legolcsóbb belvárosi szálláslehetőséget kerestük, de mivel viszonylag későn álltunk a keresésnek (szokás szerint), a választékból ez volt a legmegfelelőbb. Aztán később rákeresve a google térképen, kiderült, hogy ez bizony egy hajó. Még jó, hogy nem igazán vagyunk tengeri betegségre hajlamosak, mert bizony ingott néha ide-oda az ágyunk ...

Másnap is maradtunk tengerészet és hajó témakörben, meglátogattuk a Sjöfartmuseet-et, valamint az Ostindienfarare-t, ami egy XVIII. századi hatalmas vitorláshajó pontos mása.

Persze a tömegközlekedést is kipróbáltuk, a kedvenc az alábbi nosztalgiavillamos, ami a Liseberg vidámpark felé viszi utasait ... (A Liseberget mi most kihagytuk, de az is fantasztikus hely, nem véletlenül mondják Észak-Európa legjobb és legnagyobb vidámparkjának.)

Hazafele pedig X2000-nel jöttük, ami a svéd szupergyorsvonat, 2,5 óra alatt teszi meg a Göteborg-Lund távot. Mi kártyázással múlattuk az időt ...

Most pedig Ákos hokitábora van a középpontban. Mindennap két edzés, plusz szabadtéri játékok és elméleti oktatás van, így készítik fel a csapatot az edzők a 2011/12-es szezonra, ahol már az U10-es csoportban fognak küzdeni a győzelemért.