2004.03.09. 23:35 | Lucilla | komment

Elhatároztam, hogy összegyűjtöm ide a terhességem és a szülésem, valamint az eddig eltelt idő gondolatait. Zanzásítva, hogy meglegyen egyben.  Az alábbi bejegyzés a nyitány, és itten jön a többi is, valószínűleg több részletben.

2001.08.31

Ma hallottam a kisbabám szívhangját! Nem is gondoltam volna, hogy már a 7. hét végén lehet hallani. Fantasztikus volt!

Nem tudom, miért, de az az érzésem, hogy amíg nincs nekem is kiskönyvet, nem vagyok igazán tagja a "klubnak". Még kissé kívülállónak érzem magamat, pedig már jóideje rosszul érzem magam, meg hányok, és ilyesmi.

Nos, ha meg kell hízni, hát meg kell. A nagymamám az elso terhességét 52 kg-val kezdte, majd a 4. hónapra lefogyott 48 kg-ra (hányt, mint a kutya, meg mint én), aztán 78 (!) kg lett a végére. Ez 30 kg kb 6 hónap alatt. Aztán amilyen gyorsan jöttek, úgy mentek is a kilók, és nemsokkal utána ismét 52 kg volt. Aztán megint terhes lett... Anyukám velem több mint 20 kg-ot hízott (evett, amennyi belefér), az öcsémmel (aki 20 hónappal késobb született) 9-et, mivel már ott voltam én, és figyeltem a vonalaira. Aztán 5 évre rá született a húgom, a terhesség alatt anyukám csak répát rágcsált, és igyekezett nagyon nem meghízni, de ismét több mint 20 kg lett a végeredmény, de ma már ismét vékony. Szóval, felesleges a küzdelem, persze túlzásba vinni semmit sem kell. Én jelenleg inkább azzal küzdök, hogy meglegyen a napi szükséges energiabevitel, mert éhesnek éhes vagyok, de nincs jó étvágyam, ha értitek, mire gondolok. Nehéz magamat az evésre rávenni, különösen reggel.

 2001.11.11 00:12  

Most kaptam meg az AFP vizsgálat eredményét. Azt hiszem a MoM érték a mérvadó:

AFP MoM: 0,6

B-HCG MoM: 1,9

AFP ügyben nem sikerült megnyugodnom, sot, a fél napomat átbogtem a rettegés miatt. Ma felhívtam a Megatoys 3D Uh-osát, hogy szerinte Uh-val lehet-e valamilyen módon megnézni, hogy Down-os-e a baba. Nos már az asszisztensno is azt mondta, hogy nagyon sokan vannak alacsony AFP vel, úgyhogy ne törodjek vele, aztán átadta a telefont a dokinak, o is azt mondta, hogy ne aggódjak, és hogy nem sok értelme lenne az Uh-nak. (Mondta ezt úgy, hogy 8000 ft-tól esett el a cég, így gondolom, ha legkevésbé is értelmét látta volna a dolognak, akkor behív) .Hát így kissé megnyugodtam, de aztán elmentem a családtervezobe a genetikushoz. Aki már volt nála, az tudja, hogy elég alapos a pasi, de túl nagy jelentoséget tulajdonít mindennek. Szóval oszerinte bunös felelotlenség lenne semmit sem tenni, javasolta a londoni 4 markeres vizsgálatot 40.000 ft-ért, de ez sem ad bizonyosságot, így valószínüleg lesz amniocentézis is. Szóval szerinte van miért aggódnom. Na nekem több se kell, amúgy is ezerrel aggódom minden miatt, szóval a mai napi frusztráció többszörösen megvolt.

Na, szóval aggódom. 

 2001.11.12 22:31

 Ha túlleszünk ezen a nagy idegtépésen (AFP MoM: 0,6, BHCG MoM:1.9, + mindenki mást mond, hogy mi lenne a jó érték, na mindegy, holnap megyek genetikushoz...), szóval, ha túl vagyunk rajta, azt hiszem indítok egy AFP topicot, ode mindenki felírhatja az eredményeket, azt, hogy mit mondott az orvos, és végül, a baba képét, miután megszületett. Nekem most sokat segítene egy ilyen "adatbázis". Most éppen kezdek nagyon kétségbe esni.

Nucha szurésrol: Ez volt az egyetlen vizsgálat, amit nem kuzdöttem ki, de jelenleg bánom kicsit. Bár ma az UH-n az orvos azt mondta, hogy ezt csak a 12. héten lehet, meg hogy nem mond ez sem semmit, mert ha van tarkóödéma (ezt nézik), akkor nagy valószínuséggel baj van, ha nincs, akkor még bármi lehet. Szóval ez is annyit ér, mint az AFP. Bár van egy olyan érzésem, hogy az AFP-nél mindenki a nyitott gerinces problémákat nézi. A BHCG-vel kapcsolatban eddig orvos nekem még nem nyilatkozott. Mintha nem is lenne érdekes.

Na mindegy, annyit agyaltam már a dolgon, hogy kezdek becsavarodni. Nem akarok amniocentézist, vagy valami ehhez hasonlót. Én már elveszetettem két babát, nem bírnék ki még egy ilyet.

 2001.11.28 23:06

 Rövid helyzetjelentés: tegnap voltam az I. noin genetikai tanácsadáson. Az UH-n ismét minden tökéletes volt (csak a magzatvíz volt az átlagosnál kevesebb, de ez az orvos szerint nem jelent semmit, egyébként két hete átlagos volt). A genetikus azt mondta, hogy nem javasolja a magzatvízvizsgálatot, bár ha akarnám, megcsinálná. Persze én nem ragaszkodom hozzá. Hétfon lesz még egy UH, a baba szívét fogják megnézni. Azt mondta a doki, ha ott is minden rendben lesz, akkor nem kell többet hozzá menni. Az UH-n tényleg nem mondtak semmi, csak azt kérdezték, hogy nem véreztem-e mostanában. Mondanom sem kell, hogy jól megrémültem. De a végén azt mondta, hogy semmi kórósat nem talált. A baba nagyobb a koránál: 20 hét és 1 nap, mindez 19. hét és 4 nap-os terhesség esetén. A neme még mindig homályban: amikor a combcsontot nézték, ott lánynak tunt, de késobb úgy láttuk, mintha a két lába között fityegne valami.

A keresztelokérdésrol: a páromnak jót tett az a hét, akit Franciaországban töltött, mert mikor hazajött elfogadható kompromisszumot ajánlott: megkereszteljük a gyereket, de nem iratjuk be hittanra, csak ha o is akarja. Plusz én nyilatkozhatok a vallás dolgairól oszintén, nem kell mindig hozzátennem az igazság kedvéért, hogy ez csak az én álláspontom és mások mást hisznek.  

2001.12.03 19:05

Ma csupa jó híreket kaptam az UH-n: e gyerek szíve tökéletes, a hasamban egy stramm kisbabácska van a doktornéni szerint, a magzatvíz inkább többnek tunik, mint kevesebbnek, ééééésss: fiúcska. (A néni szerint disznó módon megmutatta mije is van neki, szóval szerinte biztos)  Név egyelore nincs, mert eddig kizárólag lánynevekkel háborúztunk, tekintve, hogy a férjem szerint o csakis lányt csinálhat. (Erre az orvos: akkor ez a gyerek nem tole van...)

2001.12.27 16:15

 Nem sikerült az ellenállás a sok karácsonyi sütinek. Amúgy nem ettem sokat, sot gyakorlatilag semmit, csak süteményt az elmúlt két napban. Most próbálom a gyümölcsegyensúlyt helyrehozni. Reggel voltam terheléses vércukorvizsgálaton, és mivel csak egy darab, nyamvadt, használhatatlan citrom volt itthon, natúran ittam meg. Nem volt elviselhetetlen, mert szerencsére nagyon hideg vízbol csinálták. Túléltem. Ám mire hazaértem, nem voltam se élo, se holt, annyira rosszul voltam. A karácsonyi sütimaradék azért hamar rendbehozott. De azért biztos vagyok benne, hogy a spanyol inkvizíciónak is benne volt a kelléktárában ez a vizsgálat. Eredmény holnapután.

2001.12.30 23:30

 Nekem is elképesztoen sokat keményesik a hasam, meg sokat fájogat, és nem tudom eldönteni, hogy a beleim kinlódnak a karácsonyi zabálással, vagy tényleg gáz van. Nagyon félek, hogy a kis lurkó korábban akarja meglátni a napvilágot, mert most még nagyon korai lenne. Próbálok hatni rá, hogy neki még sokkal jobb most odabenn, mint idekinn. Pedig már napok óta csak pihengetek (mondjuk csak módjával, mert közben itt a vizsgaidoszak :-((( )

Fiam is rugdos rendesen, de örülök neki, mert ez azt bizonyítja, hogy jól érzi magát. Legalább emiatt nem kell aggódnom (annyit).

2002.01.04 20:51

 Voltam ma dokinál, és szerencsére mindent rendbentalált. Amennyit keményedtem, fájtam, stb... az elmúlt két hétben, hát mindenre el voltam készülve. A vércukorterhelésem is kiváló lehet, úgyhogy éljenek továbbra is a sütik. Az orvosom stresszmentes életet írt fel, csak nem volt hozzá használati útmutató, pláne nem részletezve a vizsgaidoszakra vonatkozó ismereteket. Tegnap megpróbáltam relaxálni tanulás közben, hát, ne tudjátok meg milyen jót aludtam abban a szerény két órában. :-)) Ma délután már 4 óra is lett belole. Csak azt nem tudom, az egyetemen hogy fogom kimagyarázni.

2002.01.08 22:31  

Voltam a II Noin, mert úgy volt, hogy ma kezdodik a szülésfelkészíto tanfolyam, de kiderült, hogy csak jövo héten. Ám volt egy soron kívüli szüloszobalátogatás, amihez és is csatlakoztam. Hát a szüloszoba a legjobb indulattal sem nevezheto modernnek, de az egészrol alapvetoen jó benyomást szereztem. A szülészno elmondta, hogyan zajlik a szülés, és gyakorlatilag minden megfelelt a modern elvárásoknak. Persze vajudókád, meg hasonló dolgok nincsenek. Megmutatták a gyermekágyas osztály, láttam néhány nagyon helyes babát, és az egész klinika olyan nyugodt volt. Ennek megfeleloen és is nyugodt vagyok most és optimista, bár a szüloszobán kicsit beijedtem. De még messze van a szülés (remélem).

2002.01.18 22:51

Ma voltam UH-n, és én kis szemérmesem úgy döntött, hogy o seggel lefelé kíván ücsörögni. Kicsit megijedtem, mert négy napja jóval kevesebb mozgást éreztem, ezért is most mentem és nem a jövo héten. Hát ezért nem éreztem a rugdosásait, mert olyan helyeket rúg, amit csak akkor érzek, ha jó nagyon rúg. Sajnos a nemét sem sikerült megerosíteni, mert nem mutatott magából semmit. Az UH szerint minden rendben van, 1151 g a legényke és a méretei alapján 2002. április 18-án kellene megszületnie, szóval 3 nappal idosebbnek látszott. Az orvos úgy tájékoztatott a farfekvésrol, mintha ez már végleges lenne, de rákérdeztem és azt mondta, hogy megfordulhat még. Végül is van még 3 hónapja erre remélhetoleg. Nem szeretnék faros szülést, bár az az érzésem, hogy a klinikán ez automatikusan császárt jelent.

2002.02.04 22:24  

Én a két héten belüli 4 kilós hízás után úgy látszik megtorpantam, mert az elozo héte -1 kiló, aztán semmi, szóval 10 kilónál tartok, ami a tervekhez képest csak 1 kilóval rosszabb. Bár most meg azon aggódok, hogy 2 hete nem híztam, sot egy kiló le is ment. Remélem ez nem jelent semmi rosszat, csak annyit, hogy lement rólam némi víz. Voltunk 3D-s UH-n. Hát, ne hagyjátok ki, hatalmas élmény. Most már 100%, hogy fiú.

A neve Ákos lesz, ezt még nem mondtam.

2002.02.22 11:31 

Helyzetjelentés: haskörméret 105/164. (De egyik este 107 volt) Lassan tényleg akkora leszek mint egy bálna. Ha fekszem, akkor úgy is érzem magam, mint egy partra vetett bálna.

2002.02.25 19:45  

A 15. héttol keményedik folyamatosn a hasam, minden nap, van úgy, hogy óránként többször. A magnézium általában segít, de teljesen sose múlik el. Ami a lényeg: ne legyen fájdalmas, és ne legyen rendszeres. Ennek ellenorzésére én le szoktam írni az idot, mert szubjektíve úgy tunik sokszor, hogy 10 perc se telik el, miközben már egy óra is elmúlt. A 29. hét végén az orvos mindent rendben talált (még megrövidülve sem volt a méhnyak).  A tapasztalatom az, hogy az orvosok, eléggé különbözoen kezelik a kérdést, pl a Babaneten egy orvos szerint ha keményedik a hasad, akkor bármelyik percben kibújhat a baba. (Mondanom sem kell, hogy én erre rögtön bepánikoltam). Van aki szigorú fekvést ír elo, nekem csak pihenést írt elo az orvos, magnéziumot is önszorgalomból szedek, bár mindig helyesel. Nálam egyébként elég rapszódikus a dolog, bár mindennap sokszor keményedik, néha van összefüggés a túlterheltséggel, de alapvetoen azt mondhatom, hogy akár fekszem, akár nem, akkor is van. Mivel nem nyílt ki a méhszáj, pedig már eddig is lett volna rá ok, ezért én nem kímélem magam jobban, mint azt a 8. hónapban illik.

(33. hét)

2002.03.09 20:51  

Ami engem illet, a tegnapi orvosi vizsgálat után, ahol mindent rendben találtak, tegnap este elég rendes fájdalmaim voltak, már gondolkodtam azon, hogy megyünk a kórházba, de aztán eszembe jutott a mento ötlet (ala Mr Spock és Libby Purves), szóval megittam egy deci vörösbort. És láss csodát: 3 perc múlva teljesen jól lettem. Aztán már csak anon aggódtam, hogy ha mégis beindul a szülés, mit fogok mondani, mitol van alkoholszagom. A II. noin a hidegfront szülésbeindító hatására esküsznek. Bár állítólag a héten a melegfront is dolgozott és rengeteg szülés volt. Mondjuk nekem nehéz elhinni, mert kétszer voltam szüloszobalátogatáson, mindkétszer üres volt a vajudó és a szüloszoba is. Lehet, hogy én leszek az egyetlen, aki tényleg ott szül?

A babaholmiról: én magam semmit nem vettem, és nem is fogok venni, babonás vagyok. Azért gyulnek a dolgok, mert a szülok nem bírják megállni, de azt tervezzük, hogy mindent kinézünk addig és a férjem elmegy a nagymamákkal és bevásárolnak. Végülis a gyereknek mindegy lesz, csak legyen hol aludnia, és legyen mit enni.

002.03.19 21:44 

Elkapott egy pánikroham (hosszú ido után eloször), és mivel vasárnap reggel 8 és du 3 között gyakorlatilag nem mozgott a gyerekem, hosszas sírógörcsök után berohantam a kórházba. Megvizsgáltak, UH is volt, de mire a CTG-re kerültünk már úgy mozgott, hogy majd szétesett a hasam. Szóval élettani CTG-t produkáltunk. De hát jól megijeszetett a kislurkó, nem reagált semmilyen mozgatásra. Az elmúlt hetekben olyan aktív volt, hogy nem is volt idom gondolkodni azon, hogy jól van-e, mert sokat és erosen mozgott. Aztán egyik napról a másikra meg semmi. Hosszú órákon keresztül.

A legutóbbi UH-n Grannum III-ra taksálta az orvos a méhlepényemet, ami kissé kétségbeejtett, de az orvosom szerint, amíg jó a flowmetria meg a CTG, addig nincs gond. Remélem is, mert már ismét hatalmas pánikrohamok törnek rám, ahogy közeledünk a vége felé.

2002.04.01 18:05

Normális az, hogy én még mindig nem pakoltam össze a kórházi csomagot, vagy ez annak a jele, hogy még nem mostanában fogok szülni? Néha magam sem tudom eldönteni, hogy mit szeretnék jobban: így maradni még egy darabig (nagyon jól érzem magam, és nem érzem "terhesnek" a hasamat, pedig jó nagy), vagy megszülni és babázni....

(38. hét)

süti beállítások módosítása