2004.10.03. 16:33 | Lucilla | komment

Kihasználtuk a jó időt és kirándultunk egyet ma. Elmentünk a Vasúttörténeti Parkba. Meg kell mondjam, több lelkesedésre számítottam Ákos részéről, de alapvetően egy nagyon jól sikerült nap áll mögöttünk. A Vasúttörténeti Park amúgy egy nagyon jól kitalált valami, bár a részletek tekintetében még van javítanivalójuk, elmondható, hogy nagyon jó program olyanok számára, akik szeretik a vonatokat. Ákos amúgy odavan a vonatoktól, de ma valahogy kevéssé hozta őt lázba, hogy be is szálljon a mozdonyokba, pedig volt ott vagy 20 különböző korból származó darab. Az is lehet, hogy a méretektől ijedt meg, mert a modellvasútat órákon át bírta volna nézni, és aztán a mozdonyvezetést is nagyon élvezte.

Végállomás, kiszállás, megérkeztünk a vonatparkba:

A modellvasút hatalmas tetszést aratott, Ákos hosszú időt eltöltött itt és közben hangosan kurjongatott, amikor a vonat belement az alagútba. Mostanában az alagút a különösen figyelemre méltó jelenségek között van számon tartva. Az asztalon amúgy több szerelvény is közlekedik egy időben, ezzel is fokozva a hangulatot. Apa is nagy modellvasútrajongó mellesleg:

Ez a modellvasút kompozíció pedig egy igazi, nagy vonat belsejében van, ezért elég szűkösen voltunk. A szerelvények között villamos, sőt sikló is volt.

Mivel jól elfáradtunk, leültünk az Utasellátóban egy bambira:

Anya persze kapuccsínót kapott:

Miközben anya a kávéját szürcsölgette, én felmentem a felüljáróra és fentről vizsgáltam meg a vonatokat:

Vannak szerkezetek, amiket közelről és alaposan kellett megvizsgálnom, mivel apa és anya nem tudták megmondani, hogy miesz? Én most már tudom a választ, de persze nem mondom el. Találjátok ki!

És itt egy mozdony végre, ami az én méretem. Amúgy apáék nagyon komiszak voltak, nem dobtak be pénzt, ezért kénytelen voltam én fütyülni meg zakatolni a vonat helyett:

Fősínhajtói vizsgát tettem, erről okirati bizonyítékot is kaptam. Olyan sebesen hajtottam a masinát, hogy majd lerepültünk a hajtányról:

Azért apát is odaengedtem a kormányhoz, ööö, akarom mondani a hajtóizéhez, igaz, akkor sokkal lassabban mentünk:

És ha már olyan nagyon belejöttem a vizsgázásba, akkor gyorsan mozdonyvezetői vizsgát is tettem, erről is kaptam oklevelet. Apa megnyomta a dudát a vonaton, amiért nagyon megdorgálták, hihi:

Vadgesztenyét gyűjtöttem, lehet, hogy csinálok Kippkoppot belőlük:

Nosztalgia vonattal jöttünk haza, illetve csak a nyugati pályaudvarig, onnan sajnos metróval:

 

süti beállítások módosítása